зоокът

Начало | зоокът | Гигантски пингвин съжителствал с динозаври преди 61 милиона години

Гигантски пингвин съжителствал с динозаври преди 61 милиона години

Аз детето | 2017-02-24

Гигантски пингвин съжителствал с динозаври преди 61 милиона години

Откриването на фосили от гигантски пингвин, живял преди 61 милиона години, доведе до изненадващи заключения – тези морски птици с характерна походка са съжителствали с динозаври, предаде Франс прес, цитирана от Dariknews.bg Фосилите са открити от колекционер любител на Южния остров – единия от двата главни острова на Нова Зеландия. Става въпрос за едни от най-древните фосили от пингвин в света.

Пингвини с ръст на баскетболисти обитавали Антарктида. Германски и новозеландски учени стигнали до извода, че въпросният пингвин стъпвал по леда през палеоцена, преди 61 милиона години. Учените обаче били заинтригувани не толкова от периода, когато птицата е живяла, колкото от скелета ѝ. Той е много голям и значително се различава от фосилите от други пингвини, живели през приблизително същата епоха. Фосили от представител на друг вид пингвини, кръстени Waimanu manneringi, бяха открити също по поречието на Вайпара в областта Кентърбъри. Преценено бе, че фосилите са на около 61 милиона години.

Новооткритият вид пингвини достигали височина 1,50 метра
, т. е. били са с 30 сантиметра по-високи от императорските пингвини – най-едрите и най-тежките днешни представители на това семейство морски птици. „Изследваните от екипа ни кости на краката показват, че този пингвин е бил значително по-висок от събратята си, които бяха открити по-рано“, отбелязва ученият. „Щом вид е стигнал до толкова голямо разнообразие през палеоцена, това означава, че различни наследници са имали общ прародител 5-10 милиона години по-рано“.

Това разнообразие показва, че пингвини са живели през епохата на динозаврите, преди повече от 65 милиона години. Големите крака на новооткрития вид гигантски пингвини навеждат на мисълта, че птицата вече имала характерната си поклащаща се походка.

Вижте още:
Императорските пингвини са по-изумителни, отколкото си мислим
За пингвините с любов

Коментари
1 коментар

Симона Тодорова, 12 г.,

Публикувано на 24.02.2017

Много интересно, незнах това!

Коментирай